Mobilioji svetainės versija

Paruoškite savo svetainės kompiuterinę ir mobiliąją versijas.

Viena pagrindinių problemų, su kuria susiduria svetainių, turinčių mobiliąsias ir kompiuterines versijas, savininkai – tai atvejai, kai lankytojams užsikrauna mobilioji svetainės versija, nors jie tuo metu naudojasi kompiuteriu. Taip pat galima ir atvirkštinė situacija, kuomet lankytojas, naršydamas mobiliuoju telefonu, patenka į kompiuterinę svetainės versiją. Šią problemą galima išspręsti dviem būdais:

  1. Peradresavimas. Kai lankytojai, naršantys mobiliuoju telefonu, patenka į kompiuteriams pritaikytą svetainės versiją, reikia juos nukreipti į atitinkamus mobiliosios svetainės versijos puslapius, o tam reikalingas peradresavimas. Tuomet Google pastebi ryšius tarp dviejų URL adresų versijų (mobiliosios ir kompiuterinės), o tada atitinkamiems lankytojams pateikiama atitinkama svetainės versija.

  • Svarbu atminti, kad nukreipiant svetainės lankytojus iš vienos versijos į kitą – juos reikia „nutūpdyti“ į tokį patį puslapį, iš kurio ir „išskraidinote“. Pavyzdžiui, jei lankytojas „nutūpė“ į prekės puslapį – į tos pačios prekės puslapį turi ir patekti.

  • Kita vertus, kai iš kompiuterinės svetainės versijos yra priėjimas prie mobiliosios versijos – tuomet peradresavimas nebūtinas. Mobiliaisiais prietaisais besinaudojantys lankytojai gali savo noru paspausti ant nuorodos, kuri nukreips juos į mobiliąją versiją. Jei ši versija jiems atrodys nepriimtina – galės grįžti į kompiuteriams pritaikytą versiją. Šiuo atveju svarbiausia, kad būtų nuorodos iš vienos versijos į kitą.

  1. User-agent. Naudodami „User-agent’ą“ – tiek mobiliosios, tiek ir kompiuterinės svetainės versijos URL adresai gal sutapti ir galima apsieiti be peradresavimo – keičiasi tik svetainės formatas. Tačiau jei svetainę sukonfiguruosite netinkamai – „Googleblot’as“ ją gali laikyti „užsimaskavusia“ (cloaking), ir taip svetainė gali apskritai dingti iš paieškų rezultatų arba tapti daug sunkiau atrandama. Užsimaskavusios svetainės – tai tokios, kurios vienokią informaciją pateikia lankytojams, o kitokią – paieškos sistemoms. Jos atrodo nepatikimos, o už tai yra „baudžiamos“. Kad to išvengtumėte – „Googlebot’ui“ turite pateikti tokią svetainės informaciją, kokią mato kompiuterinės svetainės versijos lankytojai, o „Googlebot-mobile’ui“ – informaciją, kurią mato iš mobiliųjų telefonų atklydę lankytojai.