Elektroninių parduotuvių kūrimas (1dalis)

Elektroninių parduotuvių kūrimas gali būti tiek paprastas tiek ir labai sudėtingas procesas. Srendimų yra labai įvairių – nuo paprasčiausios interneto svetainės, turinčios prekės modulio psulapį bei galimybę atsiskaityti per mokėjimų sistema (kad ir mokėjimai.lt), iki sudėtingo daugybės lae‘rių reikalaujančio projekto, kurio net ir vieno puslapio dizainas kainuoja daugiau nei šimtą tūkstančių dolerių.

Kurį kelią pasirinkti – priklauso nuo investicijų dydžio, verslo tikslų ar galimybių.

Internetinės parduotuvės yra populiarėjanti pirmojo verslo forma. Todėl ir nebrangus internetinės parduotuvės sukūrimas tampa vis populiaresniu „pabandysiu verslo“ įrankiu. Kiekvieno verslo paskirtis yra uždirbti pinigų. Jei paskirtis kitokia – tai ne verslas. Todėl net gi ir „pabandysiu verslo“ atveju į elektroninės parduotuvės kūrimą turi būti pažvelgta rimtai. Juk verslo aplinka yra konkurencinė, ir laimi „iausi“.

Rimtas požiūris į „E-shopo“ sukūrimą – tai ne tik tinkamos platformos pasirinkimas, bet ir patogaus ir lengvai naviguojamo prekių katalogo sukūrimas, išsamūs produkcijos aparašymai bei lankytojo saugumo pojūčio užtikrinimas. Juk niekas nepirks parduotuvėje, kurioje ant grindų voliojasi mėšlas, o pardavėjas šneka tik senovės egiptiečių kalba. Tos pačios taisyklės galioja ir elektroninei parduotuvei – perkama bus tik iš patikimų produkcijos tiekėjų.

Kuriant elektroninę parduotuvę reikėtų atsižvelgti ir į interneto rinko potencialą – kuo didesnė rinka, tuo, tikėtina didesnė ir investicija. Todėl reikia arba skirti daugiau lėšų arba užsiimti labiau nišinę poziciją. Būti viskam viskuo – tai didžiųjų arba nevykėlių užsiėmimas.